Kundesenter


Generelt

Det skal være trygt og enkelt å handle hos oss. Vi håper du blir så fornøyd med produktet og vår service, at du kommer tilbake også ved en senere anledning.

 

Emcom leverer både til forhandlere, bedrifter og privatpersoner. Man må opprette en konto før en ser priser, lagerstatus og legge produkter i handlekurven.

 

Vilkårene angitt under gjelder for alt salg fra oss så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene.

 

Bestilling

Når du har bestilt på vår nettbutikk, vil du motta en ordrebekreftelse på epost.  Bekreftelsen viser hva som er bestilt, priser, leveringsdatoer (ubekreftete eller bekreftete), fraktmåte og antatt fraktkostnad. Det er viktig at du leser igjennom ordrebekreftelsen og tar kontakt med oss umiddelbart hvis du ønsker å endre på bestillingen din. Hvis du bestiller flere produkter og ikke alle er på lager, kan du velge dellevering. Vær oppmerksom på at du i så fall må betale fraktkostnad på restleveringene.

 

Betaling

Du kan betale på følgende måter hos oss: tilsendt faktura (forutsetter kreditt-godkjennelse), med kredittkort (Visa og Mastercard), Vipps eller kontant med bankkort (debetkort eller kredittkort) ved henting på vårt lager.

 

Levering

Vi har vårt eget lager og sender vanligvis ut alle bestillinger som kommer inn før kl.14, samme dag. Det forutsetter selvsagt at varene er på lager.

 

Vår transportpartner er Posten/Bring. Man kan velge mellom ulike leveringsmåter, som levering til firmaadresse ("Bedriftspakke"), postkontor/butikk ("Hentes på Posten"), levering hjem ("Hjem på kvelden") og hente hos oss ("Hentes på vårt lager"). Dersom du bor i Oslo, kan også budlevering velges. Du vil motta en leveringsbekreftelse med sporingsnummer med en gang din ordre er meldt ut fra vårt lager. Posten vil også varsle via sms og/eller e-post når pakken har ankommet postkontoret eller når pakken er underveis ved levering hjem på kvelden. Hvis Posten/Bring sin sjåfør ikke får levert pakken ved levering til adresse pga. mottaker ikke er tilstede (gjelder ved Bedriftspakke, budlevering eller levering hjem) og den kommer i retur til oss, vil ekstrakostnader på frakt belastes deg som kjøper.

 

Transportskade ved levering med Posten/Bring

Hvis du mottar en vare som du mener har blitt skadet under transport, gjør du følgende:

  • Gi beskjed til den som leverer ut pakken hvis du ser at emballasjen er skadet
  • Ta vare på produktet, alt tilbehør og emballasjen.
  • Registrer en retur umiddelbart på "Min side/Retur" og velg "Transportskade" som returårsak. Du kan også sende en e-post til support@emcom.no eller ta kontakt med oss på 98226666.
  • Når returen er godkjent, vil du motta en ferdigfrankert returadresseetikett fra oss.
  • Pakk det skadde produktet med alt tilbehør i den samme emballasjen som du mottok. Fest den ferdigfrankerte adresseetiketten til emballasjen og lever pakken på et postkontor eller Post i butikk. Husk å ta vare på kvitteringen som du får på posten når du leverer fra deg pakken.
  • Vi vil sende deg et nytt produkt når vi mottar forsendelsen fra deg med det skadde produktet.

 

Support/feilsøking

Vi hjelper deg gjerne hvis du opplever problemer med et produkt kjøpt fra oss. Du kan kontakte oss på følgende måte:

E-post: support@emcom.no

Telefon: 98226666, velg "2" for support

 

Reklamasjon

Dersom du skulle oppdage feil eller mangel på et produkt kjøpt fra oss, har vi innenfor to år (i noen tilfeller fem år) ansvar til å rette feilen eller omlevere ihht. Lov om forbrukerkjøp. Du kan lese mer om dine rettigheter under "Kapittel 6. Forbrukerens krav som følge av mangler ved salgsgjenstanden" på Lovdata.

Ved kjøp til næringsvirksomhet, gjelder Kjøpsloven.

 

Hvis du mener at et produkt kjøpt fra oss har en feil eller mangel, kan du søke om retur på "Min side/Retur". Alternativt tar du kontakt med oss på support@emcom.no, evt. tlf. 98226666 (velg "2" for support). Når returen er godkjent, vil du motta en ferdigfrankert returadresseetikett fra oss. Pakk det skadde produktet med alt nødvendig tilbehør og benytt emballasje som beskytter produktet og tilbehør under transport. Fest den ferdigfrankerte adresseetiketten til emballasjen og lever pakken på et postkontor eller Post i butikk. Husk å ta vare på kvitteringen som du får på posten når du leverer fra deg pakken. Vi vil behandle saken i løpet av én uke fra vi har mottatt produktet.

 

Angrefrist

Du har 14 dagers angrefrist ihht. angrerettloven. Hvis du benytter deg av angreretten, skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som er belastet deg, også fraktkostnader på forsendelse fra oss til deg og evt. oppkravsgebyr), og vi skal ha tilbake varen sin. Du må selv bære returkostnadene. Mer informasjon om angrerett finner du på returskjemaet som alltid følger med din ordrebekreftelse, samt under Angre- og bytterett hos Forbrukerrådet.

 

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Firmaer har ikke disse rettighetene, men vi godkjenner likevel de fleste søknader om den type retur også fra bedrifter.

Hvis du angrer et kjøp og er innenfor angrefristen, gjør følgende:

  • Ta vare på produktet, alt tilbehør og emballasjen.
  • Registrer en retur på "Min side/Retur" og velg "Angrer kjøp" som returårsak. Du kan også fylle ut returskjemaet som fulgte med pakken og sende det sammen med en e-post til support@emcom.no.
  • Når returen er godkjent, vil du motta en returordrebekreftelse som vi ønsker at du skriver ut og legger ved forsendelsen. Merk også tydelig utenpå pakken RMA-nummeret (returnummeret) som står på returbekreftelsen. Hvis du ikke har mulighet for å skrive ut bekreftelsen, er det uansett viktig at du påfører RMA-nummeret utenpå pakken.
  • Pakk produktet med alt tilbehør i den originale produktesken og helst i den samme ytteremballasjen som du mottok forsendelsen i.  Ikke send produktet uten ytteremballasje og ikke skriv noe direkte på produktesken. Send helst pakken fra et postkontor eller Post i butikk som pakkepost. Det er da enklere å spore pakken og du har større trygghet for at den kommer frem. Husk å ta vare på kvitteringen som du får på posten når du leverer fra deg pakken. Du har selv ansvaret for transporten tilbake til oss.
  • Ditt tilgodehavende blir overført tilbake til din konto eller kredittkort maks fem dager etter at vi har mottatt produktet.

 

Ikke hentet pakke

Hvis du ikke henter og heller ikke ber Posten returnere for din kostnad en pakke som du har bestilt, men forholder deg passiv, mister du rettighetene som du har i Angrerettloven til å få fraktkostnadene dekket. Vi vil belaste deg for samtlige fraktkostnader og et administrasjonsgebyr på kr. 200.

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.