Kundesenter


Support/feilsøking

Vi hjelper deg gjerne hvis du opplever problemer med et produkt kjøpt fra oss. Du kan kontakte oss på følgende måte:

E-post: support@emcom.no

Telefon: 98226666, velg "2" for support

 

Reklamasjon

Dersom du skulle oppdage feil eller mangel på et produkt kjøpt fra oss, har vi innenfor to år (i noen tilfeller fem år) ansvar til å rette feilen eller omlevere ihht. Lov om forbrukerkjøp. Du kan lese mer om dine rettigheter under "Kapittel 6. Forbrukerens krav som følge av mangler ved salgsgjenstanden" på Lovdata.

Ved kjøp til næringsvirksomhet, gjelder Kjøpsloven.

 

Hvis du mener at et produkt kjøpt fra oss har en feil eller mangel, kan du søke om retur på "Min side/Retur". Alternativt tar du kontakt med oss på support@emcom.no, evt. tlf. 98226666 (velg "2" for support). Når returen er godkjent, vil du motta en ferdigfrankert returadresseetikett fra oss (gjelder ikke forhandlere). Pakk det skadde produktet med alt nødvendig tilbehør og benytt emballasje som beskytter produktet og tilbehør under transport. Fest den ferdigfrankerte adresseetiketten til emballasjen og lever pakken på et postkontor eller Post i butikk. Husk å ta vare på kvitteringen som du får på posten når du leverer fra deg pakken. Vi vil behandle saken i løpet av én uke fra vi

har mottatt produktet.

 

Retur pga. transportskade

Hvis du mottar en vare som du mener har blitt skadet under transport, gjør du følgende:

  • Gi beskjed til den som leverer ut pakken hvis du ser at emballasjen er skadet
  • Ta vare på produktet, alt tilbehør og emballasjen.
  • Registrer en retur umiddelbart på "Min side/Retur" og velg "Transportskade" som returårsak. Du kan også sende en e-post til support@emcom.no eller ta kontakt med oss på 98226666.
  • Når returen er godkjent, vil du motta en ferdigfrankert returadresseetikett fra oss.
  • Pakk det skadde produktet med alt tilbehør i den samme emballasjen som du mottok. Fest den ferdigfrankerte adresseetiketten til emballasjen og lever pakken på et postkontor eller Post i butikk. Husk å ta vare på kvitteringen som du får på posten når du leverer fra deg pakken.
  • Vi vil sende deg et nytt produkt når vi mottar forsendelsen fra deg med det skadde produktet.

 

Angrefrist

Du har 14 dagers angrefrist ihht. angrerettloven. Hvis du benytter deg av angreretten, skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som er belastet deg, også fraktkostnader på forsendelse fra oss til deg og evt. oppkravsgebyr), og vi skal ha tilbake varen sin. Du må selv bære returkostnadene. Mer informasjon om angrerett finner du på returskjemaet som alltid følger med din ordrebekreftelse, samt under Angre- og bytterett hos Forbrukerrådet.

 

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Firmaer har ikke disse rettighetene, men vi godkjenner likevel de fleste søknader om den type retur også fra bedrifter.

Hvis du angrer et kjøp og er innenfor angrefristen, gjør følgende:

  • Ta vare på produktet, alt tilbehør og emballasjen.
  • Registrer en retur på "Min side/Retur" og velg "Angrer kjøp" som returårsak. Du kan også fylle ut returskjemaet som fulgte med pakken og sende det sammen med en e-post til support@emcom.no.
  • Når returen er godkjent, vil du motta en returordrebekreftelse som vi ønsker at du skriver ut og legger ved forsendelsen. Merk også tydelig utenpå pakken RMA-nummeret (returnummeret) som står på returbekreftelsen. Hvis du ikke har mulighet for å skrive ut bekreftelsen, er det uansett viktig at du påfører RMA-nummeret utenpå pakken.
  • Pakk produktet med alt tilbehør i den originale produktesken og helst i den samme ytteremballasjen som du mottok forsendelsen i.  Ikke send produktet uten ytteremballasje og ikke skriv noe direkte på produktesken. Send helst pakken fra et postkontor eller Post i butikk som pakkepost. Det er da enklere å spore pakken og du har større trygghet for at den kommer frem. Husk å ta vare på kvitteringen som du får på posten når du leverer fra deg pakken. Du har selv ansvaret for transporten tilbake til oss.
  • Ditt tilgodehavende blir overført tilbake til din konto eller kredittkort maks fem dager etter at vi har mottatt produktet.

 

 

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.